Korzystając  z platformy dostępnej pod domeną czempin.budzetobywatelski.pl
    ufasz, że odpowiednio  przetwarzamy Pana/Pani dane osobowe, dlatego chcemy
    zapewnić, że ich  bezpieczeństwo i poufność stanowi podstawę przy
    projektowaniu i rozwijaniu  wszystkich funkcjonalności Platformy. W
    niniejszej Polityce prywatności  chcielibyśmy przekazać Użytkownikom
    najważniejsze informacje dotyczące  przetwarzania danych osobowych, tak aby
    pomóc w podejmowaniu świadomych decyzji  dotyczących ich danych podczas
    korzystania z Platformy.
    W  tekście Polityki prywatności mogą pojawić się
    terminy,które definiujemy następująco:
    ▪ Administrator  danych osobowych (ADO) - Urząd Gminy w
    Czempiniu, ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 25, 64-020 Czempiń;
    ▪ RODO - Rozporządzenie Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
    ochrony  osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
    sprawie  swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
    95/46/WE;
    ▪ Platforma – serwis internetowy dostępny  pod domeną
czempin.budzetobywatelski.pl administrowany przez Urząd Gminy w Czempiniu, ul. Ks. Jerzego Popiełuszki
    25, 64-020 Czempiń;
    ▪ Użytkownik – odwiedzający Platformę  dostępną pod domeną
       czempin.budzetobywatelski.pl
    ▪ Administrator -Urząd Gminy w  Czempiniu, ul. Ks. Jerzego
    Popiełuszki 25, 64-020 Czempiń.
    
    Kto jest administratorem moich danych  osobowych?
    Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych na  Platformie
    jest Urząd Gminy w Czempiniu, ul. Ks.  Jerzego Popiełuszki 25, 64-020
    Czempiń. Kontakt z administratorem możliwy jest  mailowo na adres
    
        ug@czempin.pl
    
    lub tradycyjnie na adres korespondencyjny.
    
    Jak mogę  skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych?
    Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), Panią  Aleksandrę
    Cnota-Mikołajec, z którą można skontaktować się mailowo na adres
    iod@eduodo.pl
    
        Na jakiej  podstawie prawnej i w jakim celu przetwarzamy dane osobowe?
    
    ▪      Administrator przetwarza dane osobowe  osób odwiedzających Platformę
    celem  przeprowadzenia procedury związanej z wyborem i realizacją zadań w
    ramach  budżetu obywatelskiego. Podstawą prawną przetwarzania danych jest
    art. 6 ust. 1  lit. c RODO w związku z art. 5a Ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
    o samorządzie  gminnym.
    Podanie danych osobowych jest obligatoryjne. Brak podania  danych osobowych
    uniemożliwi przeprowadzenie procedury związanej z wyborem i  realizacją
    zadań w ramach budżetu obywatelskiego.
    •         Dodatkowo Administrator przetwarza  dane osobowe na podstawie
    usprawiedliwionych interesów administratora zgodne z  art. 6 ust. 1 lit. f
    RODO. Dotyczy to w szczególności:
    I.             Świadczenia usługi wsparcia  technicznego oraz obsługi
    zapytań itp. dla Użytkowników  Platformy.
    Uzasadnionym interesem Administratora jest tzw. obsługa techniczna
    Użytkownika;
    II.           Dochodzenia i egzekucji roszczeń  oraz obrony przed
    roszczeniami w postępowaniu sądowym i przed innymi organami  egzekucyjnymi.
    Uzasadniony interes administratora polega na dochodzeniu lub  obronie przed
    roszczeniami.
    Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych  przez Administrator jest w każdym
    przypadku dobrowolna i może być cofnięta  przez Użytkownika w dowolnym
    czasie, jednakże wycofanie zgody nie ma wpływu na  zgodność z prawem
    przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej  wycofaniem.
    Czas przetwarzania  danych osobowych
    ▪      W przypadku udziału w procedurze  związanej z wyborem i realizacją
    zadań w ramach budżetu obywatelskiego dane  osobowe Użytkownika będą
    przetwarzane przez okres jej trwania, jednak z uwagi  na obowiązki
    wynikające z przepisów prawa w tym z uwagi na bezpieczeństwo  prawne,
    będziemy je mogli przetwarzać do czasu przedawnienia ewentualnych  roszczeń;
    ▪      W przypadku przetwarzania danych  na podstawie uzasadnionego interesu
    Administratora dane przetwarzane są przez  okres umożliwiający jego
    realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu  względem przetwarzania
    danych;
    ▪      Dane dotyczące plików cookies  zapisywanych na urządzeniach
    Użytkowników odwiedzających Platformę przechowuje  się przez czas
    odpowiadający cyklowi życia zapisanych na urządzeniach plików  cookies lub
    do czasu ich usunięcia w urządzeniu Użytkownika.
    Zakres danych osobowych Użytkowników przetwarzanych przez
    Administratora
    a)       imię i nazwisko,  data urodzenia w celu przeprowadzenia procedury
    związanej z wyborem i  realizacją zadań w ramach budżetu obywatelskiego
    m.in. możliwości zagłosowania  na platformie.
    b)       w związku z  wykorzystywaniem plików cookies będą to: informacje o
    komputerze (adres IP, lokalizacja  geograficzna, typ i wersja przeglądarki,
    rodzaj systemu operacyjnego),  informacje o wizytach oraz korzystaniu z
    naszej witryny (źródło odesłań,  długość wizyty, wyświetlania stron i
    ścieżki nawigacji w witrynie), a także  informacje, które generowane są
    podczas korzystania z naszej strony  internetowej (kiedy, jak często i w
    jakich okolicznościach korzystasz z naszej  witryny internetowej,
    Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom
    ▪      Administrator na podstawie  stosownej umowy powierza przetwarzane
    danych osobowych operatorowi systemu  informatycznego służącego do obsługi
    głosowania, firmie MEDIAPARK Sp. z o.o.  Adres: ul. Władysława Trylińskiego
    10, 10‑683 Olsztyn NIP: 7393910693
    ▪      W przypadkach dochodzenia roszczeń  lub obrony przed roszczeniami,
    administrator może przekazywać dane osobowe  Użytkowników kancelariom
    prawnym oraz innym podmiotom wspomagającym  administratora w realizacji
    zadań.
    ▪      W przypadku obsługi korespondencji  drogą tradycyjną, administrator
    może przekazać dane osobowe Użytkowników  Poczcie Polskiej lub innemu
    operatorowi pocztowemu.
    
        Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)
    
    Administrator nie przekazuje danych osobowych użytkowników  poza obszar EOG.
    
        Prawa osoby,  której dane dotyczą na podstawie przepisów RODO
    
    ▪
    
        Prawo dostępu do  danych osobowych (art. 15 RODO)
    
    Ma Pan /Pani prawo uzyskania od Administratora danych  osobowych informacji,
    czy Pana /Pani dane osobowe są przetwarzane. Jeżeli  Administrator
    przetwarza Pana/Pani dane osobowe ma Pan/Pani prawo dostępu do  danych
    osobowych, uzyskania informacji o celach ich przetwarzania, kategoriach
    przetwarzanych danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych
    danych, planowanym okresie przechowywania danych lub o kryteriach ustalania
    tego okresu, oraz prawach przysługujących Ci na mocy RODO;
    ▪
    
        Prawo do  sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO)
    
    Jeżeli Pana/Pani dane osobowe są nieprawidłowe, ma Pan/Pani  prawo żądania
    od Administratora niezwłocznego ich sprostowania lub  uzupełnienia.
    ▪ Prawo do usunięcia  danych osobowych, tzw.“
    prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO)
    Ma Pan/Pani prawo żądania od Administratora danych osobowych  usunięcia
    swoich danych osobowych gdy:
    I.             dane osobowe nie są już niezbędne  do celów, w których
    zostały zebrane
    II.             cofnięta została zgoda, na której  podstawie opiera się ich
    przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej  przetwarzania;
    III.             wniesiony został sprzeciw zgodnie  z art. 21 RODO i nie
    występują inne nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy  przetwarzania
    IV.             dane osobowe były przetwarzane  niezgodnie z prawem;
    V.             dane osobowe muszą zostać usunięte  w celu wywiązania się z
    obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub  prawie państwa
    członkowskiego, któremu podlega administrator;
    VI.             dane osobowe zostały zebrane w  związku z oferowaniem usług
    społeczeństwa informacyjnego zgodnie z art. 8 ust.  1 RODO .
    Pomimo zgłoszenia żądania usunięcia danych osobowych  Administrator danych
    osobowych może przetwarzać Pana/Pani dane dalej w celu  ustalenia,
    dochodzenia lub obrony roszczeń lub z uwagi na obowiązki prawne,  którym
    podlega, o czym zostanie Pan/Pani poinformowany/a.
    ▪
    
        Prawo do  zgłoszenia żądania ograniczenia przetwarzania danych
        osobowych (art. 18 RODO)
    
    Ma  Pan/Pani prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych
    osobowych,  gdy:
    I.             Kwestionuje Pan/Pani prawidłowość  swoich danych osobowych –
    Administrator ograniczy przetwarzanie Twoich danych  osobowych na czas
    pozwalający sprawdzić prawidłowość tych danych;
    II.             przetwarzanie Pana/Pani danych  jest niezgodne z prawem, a
    zamiast usunięcia danych osobowych zażąda Pan/Pani  ograniczenia
    przetwarzania swoich danych osobowych;
    III.             Pana/Pani dane osobowe przestały  być potrzebne do celów
    przetwarzania, ale są one potrzebne w celu ustalenia,  dochodzenia lub
    obrony roszczeń;
    IV.             gdy zgłosił/a Pan/Pani sprzeciw  wobec przetwarzania swoich
    danych osobowych – do czasu stwierdzenia czy prawnie  uzasadnione interesy
    po stronie Administratora danych osobowych są nadrzędne  wobec podstaw
    wskazanych w Twoim sprzeciwie.
    ▪
    
        Prawo do żądania  przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO)
    
    Ma Pan/Pani prawo do otrzymania od Administratora kopii  swoich danych
    osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie  nadającym się
    do odczytu maszynowego Może Pan/Pani również zażądać, aby to  Administrator
    danych osobowych przesłał bezpośrednio dane osobowe innemu  administratorowi
    (o ile jest to technicznie możliwe).
    ▪
    
        Prawo do  sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21
        RODO)
    
    Ma Pan/Pani prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec  przetwarzania
    swoich danych osobowych, w tym profilowania, gdy Administrator  przetwarza
    dane osobowe do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów  lub na
    potrzeby marketingu bezpośredniego.
    Czas rozpatrywania żądań Użytkowników
    Administrator bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w terminie  14 dni od
    otrzymania żądania, udziela informacji o działaniach podjętych w  związku ze
    zgłoszonym przez Pana /Panią żądaniem. W razie potrzeby termin może  być
    przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter
    żądania lub liczbę żądań.
    W każdym wypadku, jako Administrator danych osobowych,  poinformujemy
    Pana/Panią o takim przedłużeniu w terminie 14 dni od otrzymania  żądania z
    podaniem przyczyn opóźnienia.
    • Prawo wniesienia skargi do organu  nadzorczego
    Jeżeli sądzi Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych  narusza przepisy
    dotyczące ochrony danych osobowych w tym RODO, ma Pan/Pani  prawo złożenia
    skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie  członkowskim
    swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca  popełnienia
    domniemanego naruszenia. W Polsce organem nadzorczym w rozumieniu  RODO jest
    Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).